کاربرد و انواع بیل

ایجا به معرفی ابزار کشاورزی می پردازیم.

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

کاربرد و انواع بیل

۵ بازديد
بیل چیست؟
حتی اگر بیل یکی از محبوب ترین ابزارهای دستی موجود در بازار است، ممکن است برخی از شما با آن آشنا نباشید. در این صورت، قبل از شروع و بررسی انواع مختلف آن در بازار، بسیار مهم است که در مورد اصول اولیه بیل بدانید. در حالی که همه بیل ها یکسان نیستند، می توانید بیل را به عنوان ابزاری دستی در نظر بگیرید که یک تیغه پهن و پهن در یک سر و یک دسته در انتهای دیگر ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: صنعتگران، کف بیل
http://www.sanatgaran-co.com/i-16463/%DA%A9%D9%81-%D8%A8%DB%8C%D9%84

با این کار، می توانید به راحتی اشیا را جابجا کنید، چه خاک، سنگ، برف، زغال سنگ یا هر چیز دیگر. نه تنها می‌توانید چیزهای زیادی را داخل آن حمل کنید، بلکه از دسته آن به همراه یک تیغه محکم مناسب برای کار بر روی بسیاری از چیزهای مختلف استفاده می‌کنید که آن را بسیار متنوع می‌کند.

انواع بیل
اکنون که می دانید بیل ها به طور کلی بسیار متنوع هستند، به این معنی است که آنها برای طیف گسترده ای از کاربردها استفاده می شوند. و در حالی که می توانید از هر بیل معمولی برای چندین چیز استفاده کنید، بهترین نتیجه را نخواهید داشت. درعوض، باید انواع مختلف بیل زیر را مرور کنید و برای بهترین نتایج، بیل‌هایی را انتخاب کنید که برای استفاده خاص شما ساخته شده است:

1. بیل حفاری
هر زمان که به طور کلی در مورد بیل صحبت می کنید، به احتمال زیاد بیل حفاری چیزی است که به ذهن شما خطور می کند. با توجه به نام، چنین بیل برای کندن خاک برای باغبانی و سایر کاربردها استفاده می شود. برای ارائه عملکرد بالا، این بیل ها دارای یک تیغه تیز مناسب برای بریدن آسان خاک و سایر چیزهای موجود در زمین هستند. همچنین یک دسته یقه ای با چسبندگی بالا با اکثر بیل های حفاری برای جابجایی آسان خاک سخت شده در صورت نیاز پیدا خواهید کرد. اما حتی اگر با بیل حفاری می روید، سه نوع تیغه زیر را می توانید انتخاب کنید:

الف) بیل حفاری مربعی
حفار مربع

طبق نام، بیل حفاری مربعی دارای انتهای تیغه ای صاف و مستقیم است که آن را برای لبه زدن و ساختن ترانشه مفید می کند. همچنین در صورت نیاز می توانید از بیل حفاری مربعی برای جابجایی بوته ها و بوته ها استفاده کنید. از آنجایی که تیغه کاملاً مستقیم و سفت است، می تواند یک گزینه عالی برای کندن خاک سخت شده باشد.

ب) بیل حفاری نوک تیز
بیل نقطه گرد

با بیل حفاری نوک تیز می توانید در فضاهای تنگ و همچنین در قسمتی از خاک که ریشه و سنگ زیادی دارد کار کنید. از آنجایی که تیغه در قسمت جلو خمیده است، می‌توانید در مقایسه با یک بیل مربعی، خاک سست را نیز به راحتی جمع کنید.

ج) بیل حفاری گرد
بیل ROUND DIGGER

بیل حفاری گرد دارای تیغه ای کاملاً گنبدی شکل در انتهای آن است که عموماً برای باغبانی استفاده می شود. اگر می خواهید گیاهان، بوته ها و گل های کوچک را جابه جا کنید، این می تواند گزینه بسیار خوبی باشد زیرا تیغه گرد ریشه ها را قطع نمی کند. مانند بیل حفاری نوک تیز، بیل حفاری گرد نیز برای خاک سست و خاک سفت نشده ایده آل است.

2. بیل لبه دار
بیل لبه دار

طبق نام، یک بیل لبه دار برای استفاده بسیار خاص ساخته شده است. به طور دقیق، وقتی می خواهید لبه هایی در خاک ایجاد کنید، باید از بیل لبه دار استفاده کنید. این به طور کلی برای باغ هایی ایده آل است که ممکن است بخواهید جامد باغ خود را در قسمت های مختلف برای گیاهان و گل های مختلف توزیع کنید. در مقایسه با بیشتر بیل های دیگر، بیل لبه دار دارای تیغه ای بسیار منحصر به فرد است که شبیه به نیمه ماه است. از آنجایی که این نوع بیل از یک تیغه بسیار نازک استفاده می کند، می توانید به راحتی از آن ها در کنار نرده ها، پیاده روها، حاشیه باغ ها، راهروها و سایر مکان هایی که باید لبه دقیق ایجاد کنید استفاده کنید.

3. بیل سنگر
بیل سنگر

همچنین اگر به دنبال بیل های بسیار تخصصی برای استفاده در باغ یا حیاط خلوت خود هستید، می توانید با بیل ترانزی همراه شوید. فقط با توجه به نام، بیل سنگر برای ساختن سنگر در هر منطقه خاص استفاده می شود. برای اطمینان از اینکه سنگرهای شما همیشه عمیق و مستقیم هستند، یک بیل سنگر از یک تیغه بلند و باریک استفاده می کند. این تیغه دارای انتهای نوک تیز همراه با طرح مقعر است که تقریباً یک تیغه مثلثی شکل ایجاد می کند. طراحی زاویه دار یک بیل سنگر به آن اجازه می دهد تا به سرعت خاک زیادی را جابجا کند و هر جا که نیاز دارید سنگر بسازید.

4. مینی یا بیل دستی
بیل های کوچک دستی

حتی با وجود اینکه بیل ها ابزار بسیار کاربردی برای انواع کاربردها هستند، بسیاری از مردم ترجیح می دهند فقط به دلیل اندازه آنها از آنها استفاده نکنند. این به این دلیل ساده است که یک بیل به سادگی از نظر اندازه بسیار بزرگ است و کاربردی ترین گزینه نیست، به خصوص برای استفاده قابل حمل. در نتیجه، می توانید گزینه های بیل کوچک و دستی را نیز در آنجا پیدا کنید. همانطور که از نام آن حدس می زنید، یک بیل کوچک از نظر اندازه بسیار کوچک است و برای استفاده با یک دست ایده آل است. زمانی که می خواهید گلی را در گلدان بکارید می توانید از این بیل ها برای پروژه های باغبانی کوچک و ابتدایی استفاده کنید.

5. بیل پست سوراخ
بیل پست سوراخ

چه در حال نصب یک حصار جدید یا یک پایه برای نور شب در اطراف باغ یا حیاط خلوت خود باشید، این احتمال وجود دارد که برای همین کار نیاز به حفر یک سوراخ پست داشته باشید. در حالی که می‌توانید از یک بیل حفاری استاندارد برای همین کار استفاده کنید، این کار می‌تواند زمان زیادی را با نتایج ضعیف طول بکشد. درعوض، می‌توانید با یک بیل پست سوراخ که مخصوص این کار طراحی شده است بروید. این نوع بیل دارای دو سر بیل روی یک محور است که می توانند با هم وارد زمین شوند. و وقتی این تیغه‌ها را به هم می‌کشید و بالا می‌کشید، کثیفی بیرون می‌آید و به راحتی یک سوراخ پست ایجاد می‌کند.

6. اسکوپ یا بیل برفی
بیل برفی

کسانی از شما که در مناطق سردتر زندگی می کنند ممکن است در طول زمستان با بارش برف زیادی مواجه شوند. و برای ایمنی و انجام کارهای روزانه، بسیار مهم است که از شر برف های موجود در مسیر، پیاده رو، حیاط خلوت و سایر مکان ها خلاص شوید. در این صورت باید از چیزی مانند اسکوپ یا بیل برفی استفاده کنید. بیل برفی یکی از بزرگترین انواع بیل های موجود است که از یک تیغه منحنی بزرگ تشکیل شده است. با این کار می توانید به راحتی و بدون صرف زمان زیاد، مقدار زیادی برف را به یکباره جابه جا کنید. اگر به باغبانی علاقه دارید، خوشحال خواهید شد که بدانید تیغه منحنی بزرگ آن می تواند برای جابجایی بسیاری از سنگ، شن یا خاک نیز مفید باشد.

7. بیل درختکاری
بیل درختکاری

همانطور که از نامش می توان فهمید، بیل درختکاری مخصوصا برای کاشت درخت در باغ یا حیاط خلوت شما ساخته شده است. بر خلاف بسیاری از بیل های دیگر، بیل درختکاری دارای تیغه ای بسیار بلند اما باریک است. به همین دلیل، شما می توانید بسیار عمیق تر از هر نوع بیل دیگری حفاری کنید، که در هنگام کاشت درخت بسیار مهم است. بسته به درختی که می‌خواهید بکارید، می‌توانید بیل‌های کاشت درخت را در عمق‌های مختلف برای حفر چاله با اندازه‌های مختلف پیدا کنید.

8. بیل تخت
بیل تخت

حتی اگر بیل های حفاری مربعی و بیل های اسکوپی از نظر اندازه بسیار بزرگ هستند، ممکن است به دنبال چیز دیگری برای جابجایی مقدار زیادی خاک به یکباره باشید. در این صورت، یک بیل تخت با تیغه مسطح بزرگ آن می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. با استفاده از یک بیل صاف می توانید به راحتی مقدار زیادی شن، خاک، شن، سنگ و سایر موارد را به یکباره جابجا کنید. به لطف تیغه های بزرگ آنها، می توانید در صورت نیاز زمین را نیز حفاری کنید. معمولاً یک بیل تخت در باغ ها برای جابجایی وسایل و نیازهای اولیه حفاری استفاده می شود.

9. پاور بیل
پاور بیل

علیرغم اینکه بیل به عنوان ابزار دستی در نظر گرفته می شود، تعدادی از آنها ممکن است ابزار برقی نیز باشند. این در درجه اول شامل بیل های برقی می شود که برای استفاده های سنگین ایده آل هستند، جایی که کار با بیل دستی ممکن است کاربردی ترین گزینه نباشد. به طور کلی، بیل برقی ترکیبی از بیل برفی و برف‌کش است. به لطف یک موتور داخلی، تیغه های چرخان یک بیل برقی برف را به راحتی دور می کنند. همچنین در صورت نیاز می توانید از چند بیل برقی برای حفاری در خاک استفاده کنید. همه بیل‌های برقی برای مواردی ایده‌آل هستند که ممکن است مجبور باشید با برف سخت شده یا خاک سفت شده سر و کار داشته باشید، به همین دلیل بیل دستی کاربردی نیست.

10. بیل تاشو
بیل تاشو

در حالی که قبلاً در بالا به بیل های مینی و دستی اشاره کردیم، ممکن است برخی از شما همچنان به دنبال انواع بیل های قابل حمل باشید. در این صورت، می توانید با یک بیل تاشو بروید. به لطف طراحی تاشو، قابلیت حمل بسیار بهتری نسبت به بیل های استاندارد با عملکرد استاندارد در هنگام باز شدن دارند. بیشتر بیل‌های تاشو بسته به مدلی که می‌گیرید، دارای محور خم شدنی یا تاشو خواهند بود. تا زمانی که یک بیل تاشو با دسته فولادی تهیه می کنید، تقریباً همان استحکام یک بیل استاندارد را ارائه می دهد.

نتیجه
با نگاهی به انواع بیل های ذکر شده در بالا، باید بتوانید به راحتی بیل مورد نظر را انتخاب کنید که برای نیازها و نیازهای شغلی شما ساخته شده است. از آنجایی که انواع بیل را با تمام جزئیات آنها بیان کردیم، به راحتی می توانید تفاوت آنها را یاد بگیرید. در واقع در مورد بیل به طور کلی برای همه شما که تازه وارد بیل هستید توضیح داده ایم. اگر تمام این انواع بیل را گذرانده اید، حتما نظرات خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. شما همچنین می توانید هر سوالی را در آنجا مطرح کنید اگر سوالی دارید!
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.